Jumaat, Jun 17, 2011

Selami diri



Two roads diverged in a yellow wood,
And sorry I could not travel both
And be one traveler, long I stood
And looked down one as far as I could
To where it bent in the undergrowth~


Telah aku pilih satu jalan
Dari simpang2 yang ada di depan

Semua jalan menuju ke suatu destinasi yang sama, namun pengalaman yg ditempuh pasti berbeza.

Aku pilih yang paling kurang siurnya tapi bisa aku bilang halangannya biarpn tak aku tahu rintangannya. Walau apapun aku harus redah. Dan aku pasti akan sampai tepat pd ms bawa bersama bekal yg asas.

Aku buang jalan yang siurnya berbilang banyak rintangan.

Aku tinggalkan jalan yang tak dapat aku hitung banyaknya halangan.

Aku hilangkan dari pandangan jalan berantai berkilau pengalaman.

Tapi aku pasti akan sampi, walau memakan masa.

Journey or destination?
.
.
.
Oh Allah show me the way
The way that you bless
And the best for me and my life
Guide my steps don't let me go astray
You're the only one that showed me the way


p/s: don't be panic...as you take the one that less traveled by...coz u know only you hv that one, others none...so travel and discover...you'll be smiling (^__^)




3 ulasan:

topan berkata...

siur yang ditinggalkan
bersama halangan yang ada
namun itu bukan perjalanan
perjalanan nyata adalah halangan

jalan berliku harus ditempuh
kerna itulah perjalanan...

Aff berkata...

topan:

stp pilihan, jalan, atau keputusan, tiada yg salah, semua merupakan pengalaman yg amat berharga.

ya, perjalan harus ditempuh...
dan halangan akan mematangkan :)

topan berkata...

setuju... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...