Isnin, Jun 06, 2011

dari kampung


Baru pulang dari kampung, amk cuti 2hari+sabtu ahad. Tak boleh nk amk cuti bnyk2, baki cuti rehat yg ada dh tinggak skt. Nak spend utk cuti puasa, cuti raya, cuti ada hal dan mcm2 lagi. Jadi cuti pn pun budget. Balik kg sbb ada family day + rindu mak ayah adik2 tokwan tokki pakcik makcik dan spupu2 kerabat aku. Puas hati balik kampong! Fuh!

Dan balik sj dr cuti berlambak jemputan dapat. Ada la 2-3 jemputan, tu utk mngu ni n mgu dpn, belum lg minggu2 akn dtg mungkin akn ada lagi jmputan sempena cuti ni. Ni pn ada jemputan yg terpaksa say no sbb bertindih dgn acara lain pd waktu yg sama. Semua ni bukannye jemputan p kenduri tp jemputan p seminar, bengkel, dll sempena cuti semester ni. Isk2...

Cerita psl kenduri time2 cuti skolah ni mst bnyk jemputan kenduri kawen kn. Blk kg hr tu sempatla aku p kenduri sorang sedara, tp yg tragisnye p kenduri pkai santai+sempoi2 bahasa je. Bukannya pkai bju kurung manis2 ayu tp pkai t-shirt dgn sluar pnjg! Nasib baik t-shirt muslimah, ala2 blous la jugak. Huhu.

Alkisahnya jd mcm tu...asalnya aku nk setelkn urusan seri paduka baginda {urusan penting} dgn sepupu jd p rmh dia, tp dia xda kt rmh pulak p kenduri belum blk lg. Nak masuk rumah {rumah lama} kunci tertinggal pulak. Jadi terpaksalah aku ikut skali parents g kenduri. Nasib baik dh petang xla rmai org. Ingat nk tunggu dlm kete je sbb pkai camtu tp bl dfikir blk, apa nk disegankan, yg pntg tutup aurat dan masih sopan + dpt makan mknan kenduri + kenal sedara. Hee..

Berbalik ke ofis {cuti dh habis}...hari ni p keje tgk parking lengang ja, sunyi ja, kete xbnyk. Sure rmai yg amk cuti almaklum la cuti skolah, mst time anak2 cuti skolah ni la nk blk kg, bercuti, p jln2.
{tp seingat2 aku zaman2 aku skolah dlu2 cuti skolah pn buknnya boleh p bercuti atau blk kg lama2, asal cuti je mst ada kls tambahan, tuisyen, homwok bertimbun, kesian aku yg kanak2 dulu}

Ehem2, kena siapkn keje dlu, bnyk borang2 nk kn isi ni. Selamat.

p/s: salam rindu dr kampung




2 ulasan:

Suhaila Bahrom berkata...

wah3x......bestnye die bercuti...sue dah keje masuk stgh thn xpnh lg apply cuti....mayb akan cuti pjg bile tibe masenye nnt....hehe

Aff berkata...

wah!xpenah mtk cuti ke!mst ada bnyk lg cuti tu, kalaulah akk blh beli cuti sue,hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...