Rabu, Mei 06, 2009

Gee Gee Gee

Semalam…hari yg malang x berbau, x terhidu, x tecium.

Pagi, kt kolej:
- bng tdo, kuar blk. Mak aaiiihh, kucing mne tgl harta karun die kt laluan awam ni!

Ptg, kt inspem:
- jmpe mdm, present ape yg aku dh study, propose topic “relationship between income and saving/expense”. Mdm kt ajuk ok, tp ssh skt nk dptkn cooperation respondent if wat survey coz cam personal sgt. Xramai yg nk jwb soaln yg ade kaitn ngan income ni, private. So kn cr tajuk len. Xde idea.

- Kol 5 da blh blk. Tgu Sara, nk p fakulti medic jmpe cousin die nk amk brg. Sara drive, follow amy ngan motor sbb xtau jln. Bw kete slow2 je. Baru je masuk jln besar ada kete polis potong ktorg, ade 2org polis lam kete, siap pndang ktorg. Adus! Xpaki seatbelt plak! Tp sume tgh focus cr cr jln maka xde la plak aku n sara cpt2 nk pakai seatbelt. Aku nmpk kete polis kt dpn korg tu pn dh slow, tp ktorg lg slow. Baik aku pakai tali pinggang ni…bl kete laju skt trus potong kete polis tu. Adus! Polis tu bg isyarat suh benti! Camne ni? Sara cpt2 pakai seatbelt, tp dh terlambat… polis tu dh tau ktorg bru pakai. Aku n sara dh kecut perut, sulha n ifat yg kt blkg pn sme. Maka berlakulah sesi soal jwb ngan polis2yg serius tu, siap amk data2 dr ic ktorg. Aku n sara dh cuak, takot..tp aku penat n ngantok. Nk wt muke kesian tp rs cam xjd sbb penat br blk keje, jd muka x amk kesah plak. Sara hmpir nanges, takot lesen kn gantung. Tp naseb baik polis2 tu kt x saman, bg warning je, siap ckp “jgn la nk nanges pulak x saman pn, tp next time paki la seatbelt masuk je kete (muka serius). Aku iyekn je, xckp bnyk. Sejak hr itu aku xska polis.

- bila dh jmpe fakulti medic lega skt sbb dh smpai. Tp balik pulak sesat! Masuk highway p putrajaya plak! Tp buat2 cool je, ikut je sense & signboard. Naseb baik jmpa MARDI, dh tau jln blk.

*Hmm…naseb baik nasi goreng tomyam cfe ni sedap, dptla lupakn kesah2 malang hr ni.

3 ulasan:

sara berkata...

huhu kakaf mmg xkn ku lupakan kenangan ini hehe =)

Asma’ AB berkata...

hoho.. kakak.. malang mengajar kita tentang hidup kan?

Aff berkata...

sara: mmg x leh nk lupakn walopn nk lupakn

asma': mmg betul, juga mengajar kita erti untung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...