Sabtu, Oktober 23, 2010

Akan mula melangkah...

Hari ini pagiku hening...seperti pagi2 sebelumnya.
Buka tingkap dan angin sejuk menyapa lembut.
Kelihatan sawah terbentang luas, hijau.
Nampak sekawan burung2 putih sedang mencari makan, di petak2 sawah.
Kabus masih memutih.
Dan kaki langit masih keemasan.

Lukisan alam yang aku lihat tiap pagi, tiap hari.
Hidup...

Ahh, buat hati sayu bila harus tinggalkan desa ini, biar cuma sementara.

But that's life...

Isnin nt akan mulakan rutin hidup yg baru, jauh dr permai desa. Mungkin berdepan hiruk pikuk kota. *sighh*

Pilihan yang telah aku ambil.
Yang dilemanya berhari. Sedangkan hanya perlu keyakinan diri dan kuatkan hati. Seterusnya, serahkan pada Dia. Masa depan, hanya dalam ilmu dan pengetahuanNya. Yakin dan percaya.

Mungkin inilah jalan yang Dia tunjukkan akhirnya.
Ada peluang yang sebelum2 ni ada saja rintangannya. Tapi peluang yang satu ini, seperti memangil2, walaupun kadang2 aku endah tak endahkan saja, aku lewat2kan, aku ketepikan, tapi lancar saja jalannya, biarpun ada saja halangan.
Ya, baru terfikir kini.
Dan sudah boleh tersenyum =)

Kini aku terima seikhlas hati.
Mohon agar Tuhan permudahkan segalanya...amiinn...
Doakan aku, teman2...


* nerves...

13 ulasan:

yatiHanuni berkata...

may the success be with you akak!! ^^

nanti leh yati gi melawat akak kat sane!
hehehehhehehehe

aimi berkata...

wah..dpt keje mn?

sifaza berkata...

all da best afzan. jangan lupakan aku..hehe

Tanpa Nama berkata...

saya mahu melawat juga

Asma’ AB berkata...

kakak! leh spent weekend togeteher² nanti :D

Aff berkata...

yati
TQ so much yati!may success be with you too ^^

kedatanganmu sangat dialu2kan!
miss u aredi,huhu

Aff berkata...

aimi
di UPM aimi =)

Aff berkata...

sifaza

Timah, TQ so much!
Dirimu sentiasa dlm ingatan
Moga kita semua bjaya..

Rindu kamu...=(

Aff berkata...

tanpa nama

Oh,mahu melawat siapa tanpa nama?
Sy knl anda?

Aff berkata...

asma'

Oh asma',xsabar mahu jmpa kamu!
Could i borrow ur shoulder for a while? Miss home already, huhuk..=(

Asma’ AB berkata...

anytime kakak! :D

Tanpa Nama berkata...

semestinya kamu knl saya...

Aff berkata...

tanpa nama

Ya, kamu tanpa nama.
Sesiapa pn boleh jd.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...