Rabu, Ogos 18, 2010

Cerita cikgu




Minggu lepas minggu terakhir aku brtugas sbg guru ganti. Bila sudah mahu mula serasi harus melepaskn pula kerjaya yg menyeronokkan ni, biarpn sbg guru ganti sj. Masa yang ada dua hr sblm berhenti aku berikan sdkt tugasan utk ank2 muridku, mahu melihat hasil pengajaranku, dan tinggalkan secebis kenangan bersama sepotong pesanan buat mereka.

Sedih pula rasa, bila xlagi akan mengajar mrk. Banyaknya kenangan bersama mrk!
Mahu abadikan dlm blog ni, sekurang2nya biar jd memori utk aku.



~~~~~
> Stp pagi bila sj melangkah masuk pntu pagar sekolah pasti ada yg setia menunggu. "Cikgu, nak tolong boleh?". Suka sgt mrk kalau dpt tlg cikgu bw buku ke, beg ke, brg2 lain ke...

> Stp kali hbs mengajar berebut2 mrk nk tlg bw buku, beg, ke blk guru.

> "Cikgu, nak salam". Mula2 3 org je yg slalu tunggu tiap2 pg, lama2 dh jd 5, gara2 losyen yg aku pakai.Heheh :))

> "Fuyoo, cikgu pakai kasut crocs la! Brape ringgit ckgu?!" Adeh, bdk2 ni! Habis bising 1 kelas bl aku pakai kasut crocs g skolah. Padahal bkn ori pn. Bl xpakai bdk2 tnya pulak, mcm2.

> "Cikgu pakai baju ni dh 2 kali ek?" Errkk! Aisey bdk2 ni, xkn nk kn ada 30 pasang baju sbulan...huhu

> Cikgu sama tinggi ngn saya la!...... ades! (#_@)

> .............dan bnyk lagi!




Aahh...rindunya pd mrk! Paling terharu bl tiap2 hari ada saja msg @ call dr mrk. Sangat terharu.

* Baru saja dpr call dr Afzal, murid tahun 4U. Katanya Kajian Tempatan dh ada cikgu ganti td. Alhamdulillah, mujurlah. Emm, teringat tiap kali ms KT mst bdk2 akn tarik kerusi duduk depan, dan aku akn jd si panglipurlaranya.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...