Rabu, Julai 06, 2011

Antara keperluan dan kehendak


Tanpamu kurasa
Resah dan gelisah
Bukan lagi kehendak
Tapi satu keperluan
Ya, ini dia dua keperluan utama ku buat masa skrg:


1) Handphone



Consider nk bli smart phone la pulak,hii...yg below RM1000 pn dh ada skrg, xmo yg mahal2, xmampu nk beli. Survey skt2 android bwh seribu ni: HTC Wildfire, Samsung Galaxy 5, Sony Ericsson X8, X10 mini, Huawei Ideos U8150, dan yg recommended {website tu ckp la} LG Optimus One P500. Ssh pulak bnyk pilihan ni, bg cadangan skt. Aku bukannya tau sgt bab2 mcm ni.

Hp yg aku guna skrg dh 4thn pakai. Button no 5 {jkl} dh xfunction. So cmne aku type text? Copy paste je. Complicated la skt, nk kn teka bnyk button plak, jd lambat skt. Tp aku dh pro sbb dh stahun berkecimpung dgn hset rosak tu. Isk2. Lagi satu hset tu slalu buat aku cakap sorng2. Tgh asyik duk sembang hset selalu mati. Sedar2 aku duk ckp sorg2, xpn lama aku tgu ayat dr org sblh cna tp senyap je, tgk2 hset mati. Baru cakap skejap. sadis.

2) Laptop



Bajet nk beli September ni. Mr. Grey aku pn sedang nazak skrg, tgu masa je. Physically dh pecah sana cni, performance pulak very2 slow and steady. Kalo org yg xsabar maunye dihempap laptop tu. Nk tgu loading, buka folder, etc sempat aku p buat milo secawan. Kalo ajalnya smpai before september ni, terpaksalah guna PC opis dlu, xblh beli b4 september.

Knape nk beli september ni? Beli bulan lain xley ke? Sbb september kan raye, jd harap2 dpt la kumpul duit raya bnyk skt thn ni sbb nk beli laptop, hihihi. Jd thn ni raya aku xleh nk bg duit raya kt bdk2 lagi la, tgu thn depannye, hee...

Dua benda ni je tgh jadi keperluan aku skrg {bukan kehendak} handphone dgn laptop. Barang baik punye. Tak sabar tunggu yg baru! $$$$$


p/s: pen biru pen ungu, yang baru xsabar nk tgu ;p~


1 ulasan:

dodonut berkata...

HTC wildfire S umphhh =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...