Isnin, Mac 07, 2011

Sesat di Malaysia


Sesat...sesat...dan sesat lagi...


Petang emalam Salwa dan Taqi adakan house warming maka dijemput teman2 yg dkt2 dtg termasuklah aku dan Pijah...

Dan semalam semata2 nk ke sana dua tiga kali aku sesat jln...

Sesat dr Serdang nk ke Tmn. Botani Putajaya, sorang2 pulak tu. Tersalah masuk exit jadi jauh kn pusing. Pastu tersilap masuk simpang nk g rmh Pijah amk dia kt rmh. Then nk ke rmh Salwa dan Taqi pn terpaksa u-turn balik bila terlajak amk simpang.

Lps tu aku dan Pijah date kt Alamanda, alang2 ada ms lagi. Ptg skt baru anta Pijah blk rmh.

Dan kali ni aku sesat lagi, sorang2. 2-3 kali pusing dlm Ptrjya, confius nk amk exit mn. Hari dh mula gelap. Last2 tawakkal je, nasib baik amk exit yg betul. Tapi bila nmpk susur keluar jd confius balik, harus terus atau masuk susur tersebut. Dan sesat lagi, kawsan sekeliling mmg mcm xpenah lalu pn sblm ni. Hari dh start gelap, dan aku pn dh xcam jalan.

Masih lagi dlm kaw ptrjya. Xjmpa2 jln yg biasa lalu, sah aku dh sesat jauh. Hari dah gelap, dah magrib. Aku takut smpai seremban je, huhuhu.
Tgk2 signboard jugak kalau2 ada tls Bangi ke, Serdang ke, tp xde pun.
Rs nak menangis tp xkuar air mata.
Cuba bertenang bw kereta, hari dh malam, aku sorang2, dan magrib belum solat lagi. Cuak sgt.

Cuma mampu bertenang, selawat kuat2, membebel skt2, tawakkal pd Dia moga slamt pulang rumah. Dan akhirnya...alhamdulilah jumpa susur ke Mardi, Hosp Serdang. Kalau dh masuk sini aku dh boleh agak jln.

Alhamdulillah akhirnya jmpa jln pulang!Setelah sejam lebih sesat di lebuh raya! Terkejarkan magrib. Smpai2 dpn rmh xde parking, kn pusing skali lg cr parking. Paking agak jauh skt.

Keluar saja kereta, tgk Cici ada tercongok dpn rmh aunty sblh. Harap2 Cici x kacau mlm2 ni. Cici cuma memandang dan aku buat2 xpndang, takut dikejarnya. Smpai dpn pgr rmh pagar pulak kunci, dan kunci rumah aku pulak hilang jatuh kat mn entah. Cari hpone nk call hosmet suh bukak pagar tp....hp tgl dlm kete pulak!

Ades, kn p kt kete pulak! Dan terserempak dgn Cici yg dh bgn, depan2! Nasib baik ada kereta lalu jd Cici snyap je, terus aku jln cpt2 g kt kreta amk hset dan call hosmet. Cici aku dh xnmpak kt mn. Belakang kereta kot.

Suruh hosmet cepat2 bukak pintu. Aku dh xtahan. Macam2 perasaan bercampur baur. Rasa neves sesat sorang2 malam2 xilang lagi, dengan smpai rumah pagar kunci dan kunci pulak xde, pastu tambah hset tgl dlm kereta, semua rasa ada, takut, cuak, geram, neves, smpai rs nk muntah.

Adventure.

Nasib baik tak menangis. Kira hero jugak la ni. Heheheh.
Sndiri pun x sangka...x menangis, berani, x lembek manja2, independent, mcm tak percaya rasa. Hihihi...

Well done af! ;p


p/s: tak kenal erti sesat tak kan tahu cari jln pulang

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

well done..awk sudah semakin mtang..=)

sifaza berkata...

clap3. i like the part yg ko xnangis tuh. klu aq, bile smpai bab neves n cuak mmg mengalir gak la air mate.he~~

Suhaila Bahrom berkata...

kak af....kita serupa.....suke sesat.....tp xsuke sbnrnye....

Aff berkata...

timah

aq menangis dlm hati je...kalo nangis betol2 mmg xleh stop,hee



sue:

kamcing la kite sue,hehe...bagus gak sesat at least kt blajar, tahu jln...nt makin panjang la langkahnya,hihihi

Suhaila Bahrom berkata...

wah...panjang langkah sampai ke lancaster ke?????hehe

Aff berkata...

suhaila

wow!kalau mcm tu lagi best sue!

berdua lebih baik
~lalala~

Khaulah Azwar berkata...

Kak Af, sudah berkereta ya? tak tau pun sy, huhu..
bile akk cite mkn buah langsat ni, smla mcm yg sy rs,klu kt kl ni mmg kna kenal erti sesat kn?
Alhamdulillah slmt smpai..kt kl ni bnyk signboard kak, i'Allah xsesat cuma cpt@lmbt je utk smpai ;)
p/s:jemputlah ke Vista Angkasa, timah dh sampai =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...