Jumaat, Februari 11, 2011

Berangan

Berangan.
Tak salah.
Tapi kalau terlebih berangan...
Fikiran melayang...

Kisah suka duka bila fikiran melayang...~

Suatu hari aku blk keje di ptg jumaat. Rasa nk blk rumah makcik jd lps kerja amk teksi ke stsn komtr. Dlm teksi biasala, layan blues sementara nk smpai ke stsn komtr. Dh la penat br blk keje, jd rehatkan fikiran la.

Dekat2 nk smpai stsn komtr aku dgr pakcik teksi tu ckp lbh kurang camni bunyinye, "hr ni ramai orang la,jem". Aku tgk jln mmg tgh jem pn time tu, jadi dgn ramahnya aku pn cakapla "time org blk keje, mmg jemla jln". Pkcik tu ckp lg, "jlm jem, nk gerak pn ssh". Aku layan je la pkcik tu ckp, "tmbah2 hr jumaat, sume org nk blk".

Pastu kn pkcik tu pndang blakang, tgk aku. Pastu dia buat isyarat dgn tgn dia smbil bercakap tanpa bunyi "sy tgh bcakap dgn org kt tepon ni".

Ces! Malunya! Rs nk terus buka pintu teksi tu terjun keluar je! Tu la berangan sgt! Padahal aku dh dgr pn hset pkcik tu bebunyi sblm ni. Wat malu je, nak cover pn dh xsmpat sbb dh nk smpai. Jadi bayar tmbang dan terus turun je la. Wuuu...malu~

Satu lagi kesah, hr rabu baru2 ni je.

Pagi tu ada kls tutorial kt BT3 kt level 3. Lps kls aku ada kls lain kt tpt yg sama. Krn stdt msh nk bincang soalan tutorial maka terpaksalah aku cr satu kls lain yg kosong. So aku mtk stdt tgu jap kt luar cls, bagi stdt cls lagi satu tu masuk, tgu aku p ofis tgk jadual if ada cls yg kosong.

Keluar sj cls aku terus naik tangga nk g ofis. Dh la kt luar cls tu tgh penuh dgn stdt yg tgu nak msk cls. Kiri kanan tangga tu pn ada org duduk. Pastu dh nk smpai ats br aku sedar ofis kt tgkt bawah. Kat ats dh xde tingkat, terus naik ke bumbung!

Maka dgn rs nk gelaknya + malu, aku pn trnla tangga balik. Rs nk gelak je. Patutla stdt2 tu tgk aku semacam je, mst diorg igt aku ni nk g mane la, buat ape la nk naik ats bumbung tu. Turun2 je aku senyum je la kt bdk2 tu, yg duduk2 tepi tangga td, yg berdiri, sume pndang aku turun.
hahaha...malu je, diorg pn ada yg gelakkn aku cover2.

Nk cover aku senyum je, pastu aku cakap la, "igtkn tgkt 2 kt ats, nak nek ofis, blk sy kt tgkt satu selalu nak g ofis kn naik ats, xigt pulak ni tgkt 3, hehehe"

Dorg senyum je...dlm hati aku terasa mahu gelak guling2!
Wat malu dpn bdk je. Sesat kt jabatan sendiri. Hihihik!


Sampai sekarang masih rs nk gelak kalau igt peristiwa2 tu. Bukan sekali dua ni je, dh beberapa kali. hohoho...kerana kalut dan fikiran melayang~


5 ulasan:

Asma’ AB berkata...

HAHAHAHAHAHAHA !!! :)))
the second story memang lawak habis.. akak ni kannnnn :P hehe.. kuat brangan! ^^

Suhaila Bahrom berkata...

both citer akak sue pun rs nak gelak guling2......mmg lawak tul...
kalo sue jd bdk2 yg dok tepi tangga tu mesti sue dah sound akk awal2;
"miss nak g mane miss?nak repair bumbung ke???"hehe....jgn marah kak

Aff berkata...

asma'

hihihi..
satu 1 xleh lupa kalo akk cuak sgt,teringat kes naik kete ber7 dulu nmpk en.polis...kesian asma',hehe ;))

Aff berkata...

suhaila

hahaha...nasib baik su bkn stdt yg ada kt citu ;))

malu betol,sume org pndg smbl snyum2,sengal betul la akk dh nk smpai ats br prsan xde level dh.

nak trn balik rs malu, nak teruskn naik ats takot2 nt ada stdt p nek ats gak tgk akk ni betul ke x,xpn wat repot ada org nek ats bumbung nk bunuh diri ke..hee...
tebalkn muka trn je la biarpn kn gelak, hahaha ;))

ir yien 9897 berkata...

hahaha.. akk yien pun pernah terjadi macam akk

yien naik tingkat atas sekali.. tengok2 dah sampai bumbung, ada dua student jerk yang nampak

kat depan2 yien juga dia gelak..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...