Rabu, Disember 29, 2010

Konvensyen Fakulti Sains 2010



Alhamdulillah...
Selesai sudah Majlis Konvensyen Sains 2010 semalam.

Program pertama yg aku terlibat sejak baru dua bulan masuk kerja ni sbg ahli jawatankuasa.
Dan diberi tanggungjawab utk mengacarakan majlis tersebut!

Belum pernah aku acarakan sebarang majlis sebelum2 ni, dan tiba2 aku dimnta utk jadi pengacara majlis perasmian konvensyen tersebut.
Sbnrnya hnya jadi backup MC, tp memandangkan MC yg dilantik menolak tawaran tu ats sbb cuti belajar, maka haruslah aku yg kena.

Dan aku terima dengan rela. Bila lagi peluang mcm ni akan datang. At least aku cuba, ini pengalaman. Biarpun ada rs takut, tp... aku nmpak sesuatu di sebaliknya.


Dan di hari kejadian...

VVIP yg dtg ialah Timbalan Naib Canselor utk majlis perasmian.

VIP lain ialah Dekan, Timbalan2 Dekan, Ketua2 Jabatan, Ketua Pustakawan.

Profesor2, pensyarah2 dll.

Dan aku berdiri di hadapan para hadirin, seorang diri. Fuh, mmg ada rs gugup, gementar, gemuruh, kaku, sejuk, semua bercampur baur.
Nasib baik aku x knl sgt siapa yg berpangkat siapa tidak, jadi, dr sudut pandangan mata aku semua adalah sama, setaraf. Hee... Jadi hilanglah rasa2 yg tidak enak td.

Dan, isk2, aku akui ada membuat beberapa kesilapan pd pembacaan text MC, huhu. Ya, mmg ada rs gugup, gementar, gemuruh, kaku... tp itu tak mengganggu sbb aku boleh kawal dengan baik, awal2 saja perasaan mcm tu ada. Tp yg problemnya... i talk too fast! Mmg aku akui aku cakap laju, tapi jelas. Cuma terlebih speed.

Walau apapun, berjaya juga akhirnya.^^

Thans God (^_^)

Dan terima kasih kpd semua, yg bnyk membantu.
Dan makin bertambah kenalan aku di sini.
Luaskan pergaulan, lebarkan kenalan. Hehehe.


Enjoy the moment.

In love, dgn bidang baru ini.

Dream comes near.

(^___________^)V

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...