Khamis, November 18, 2010

Dan cuti sekolah pun bermula....

Bermulanya cuti sekolah bererti berakhirnya penggal persekolahan utk tahun tersebut.
Dan bermulalah di sana sini adanya kenduri walimah utusan raja sehari.

Asal cuti sekolah je msti bnyk kenduri. Lagi2 hujung tahun camni. Kadang2 dua hingga tiga jemputan dlm sehari. Tak pun berderet undangan ke majlis kahwin setiap hari. Boleh kata bnyk mkn free la kalau cuti2 camni, ada je undangan kenduri.

Dan selalu mak suka ajak aku g kenduri ni, wat teman. Aku pun suka jugak, kira xperlu la nk masak hari tu, hihik =p
Tp yg plg pntg ms ni la nk knl2 sedara mara, nk eratkn silaturrahim, nk kenal rmai org.
Dan tgk gelagat org...heee

Nmpknya aku pn dh terima bnyk undangan walimah teman2. Insyaallah, mana yg dpat aku raikan, aku cuba utk datang. Gembira bila dpt bersama2 raikan kegembiraan org lain.

Dan bestnye dapat knl tempat org, tgk adat masyarakat setempat...rs mcm cuti2 Malaysia pulak kenduri ni,hihih



p/s: mahu bercuti2 malaysia dan melancong lah rasa... ;)


2 ulasan:

aimi nadiah berkata...

kakak2 sy dh mula stat pening anak2 cuti skolah.. duk bergaduh je ank2 diorng kat ummah.. klu xgaduh duk men smpai huru hara umah.. hehe..

Aff berkata...

hehe..biasala bdk2, umor bp thn?kalo cti sekolah ni ada yg nk dikhatankan sure xdenye nk hepi2 sgt,msti monyok je duk runsing takut nk khatan,hihik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...