Isnin, September 27, 2010

Ceritera


Sabtu

Alhamdulillah, dh setel urusan amk robe. Dan errr...terpengaruh jugak dgn offer2 yg sememangnya target marketnya utk bakal graduan ni, heh. (-_-)~
Sempat jugak bermalam semalaman di rumah temanku yg satu ni, setelah dipujuk olehnya berkali2, terima kasih bnyk2 ya Timah. Ku tunggu kedatanganmu pula nanti,hehe ^^

Ahad
Kuar pg2 dr KKB ke KL Central, terus lunch di sini, dan balik UIA, dgn Timah. Then amk brg2 kt blk adk aku, terus ke KL Central lg. Sempat jumpa sepupuku kt sini. Terima kasih sgt2 kerana tolong belikan tiket dan sgt mengambil berat. Terima kasih ya ^^


Dan ada sesuatu...
Masa nk solat magrib kt surau KLCentral tu, ada sorg pkcik tegur aku, tp xlah tua sgt. Nk diringkaskan cerita, dia kt beg dia kn curi ms tgh solat kt surau tu. So skrg dia xde ape2, wallet, hpone, sume hilang. Dan dia xtau nk wt cmne, walaupun malu tp terpaksa tnya sape2 yg dpt pjmkn duit wat tambang blk Bangi. Nanti dibayar dgn masukn topup.
Dan aku...nk percaya ke tak ni?kalau ni semua tipu?tp kesian pulak...org tu pn nmpk mcm xtentu arah dh. Jadi tolong setakat yg termampu sajalah...moga2 dapatlah dia balik, tp kalu kn tipu pn redha sajalah.

Lepas solat, amk ktm ke H.putra. Bas jam 9.30pm, lmbt lg. Bdn dh penat, seharian travel.
Bila bas dh smpai terus aku naik, seat blkg. Then tiba2 ada sorg bdk laki dtg duduk seat blkg aku dan terus tnya aku nk trn mana. Diringkaskan, dia kt dia terlepas bas jam 9pm. Bila nk naik bas 9.30pm ni driver bas tahan tiket dia, dia kn bayar lain, dia xde duit nk bayar, dan dia nk aku tlg bayarkn dlu utk dia. Err...haruskah aku percaya? Bila aku tnya xkn dia xada duit langsung? Dia kt mmg xde...err...logik kah? Kesian dan rs serba salah. Bdk tu pulak ckp cepat sgt smpai lbh 5 kali aku suh dia ulang, itupn masih xjelas, mumbling, tp faham la skt2. Last2 dia tnya aku fhm tak ape dia ckp? Bila aku suh dia ulang lg dia kt xpelah, dia tnya org lain. Huhu...maaf dik.


*Mama kata mungkin Tuhan nk uji aku...mmm...mmg seharusnya aku diuji. Terima kasih Tuhan.

5 ulasan:

sifaza berkata...

afzan, sorry menyusahkan ko n adik smalam. aq berserah je pd Allah. klu jumpa Alhamdulillah. if not, smoga takde perkara tak elok yang berlaku.

Anis izyan Abd Rahman berkata...

tabah dan sabar yer

Aff berkata...

sifaza: Xpe, xsshkn pn...sabar ya timah,insyaallah moga2 xde pape.

Anis: Terima kasih anis =)

yatiHanuni berkata...

uish...banyak kali di pau!!!
kesian gak kat akak...tu laaa.. org2 skarang tatau la bleh pecaye ke tak akak kan. susah nak menilai...tatau nak rase tipu ke idak....

takpela, akak niat je sedekah amal jariah...nanti dpt pulangan pahala i.Allah...

yati windu akak...;(

Aff berkata...

yati.....=(
nk jmpa yati ngn BJ lama2 skt...
kalo xsempat lama2 isnin tu kita jmpa la slasa ke rabu ke, sblm pulangkn robe...miss u too =(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...